ထိုင်းနိုင်ငံ၌ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများ တိုးမြင့်လာစေရန်အတွက် ရေနှင့်လျှပ်စစ်ဓာတ်အားလိုင်းများ ချိတ်ဆက်မှုအပါအဝင် ခွင့်ပြုမိန့်များအမြန်ရရှိရေး Fast Pass စနစ်ကို အဆင့်မြှင့်တင်အသုံးပြုရန် အစိုးရက ကတိပြုထားကြောင်း ဗန်ကောက်ပို့စ်သတင်းစာတွင် “Government to accelerate approval of investments” ခေါင်းစဉ်ဖြင့် ဖော်ပြထားပါသည်။
ထိုင်းနှင့်အခြားအာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများသည် ပထဝီဝင်နိုင်ငံရေးပဋိပက္ခများကြောင့် နိုင်ငံခြားတိုက်ရိုက်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု(FDI)ဝင်ရောက်မှု သိသိသာသာတိုးလာကြောင်း၊ ၂၀၂၄ ခုနှစ်အတွင်း ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ FDI တွင်ကျုံ့သွားသော်လည်း အာဆီယံအတွင်း၌ တိုးလာခဲ့ပါကြောင်း၊ ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုဘုတ်အဖွဲ့(BoI)လျှောက်ထားမှုများသည် တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၃၀ % တိုးတက်ခဲ့ပြီး ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုတန်ဖိုးသည် ၂၀၂၃ ခုနှစ်နှင့်နှိုင်းယှဉ်ပါက ၉၀% မြင့်တက်လာခဲ့ကြောင်း၊ BoI တွင် လျှောက်ထားမှုအများဆုံးစက်မှုလုပ်ငန်းများမှာ ခေတ်မီစိုက်ပျိုးရေး၊ အစားအစာစီမံဆောင်ရွက်ပေးမှု၊ ဒေတာစင်တာများ၊ အဆင့်မြင့်အီလက်ထရွန်နစ်ပစ္စည်း၊ တစ်ပိုင်းလျှပ်ကူးပစ္စည်း၊ လျှပ်စစ်ကားများနှင့် ဆက်စပ်ပစ္စည်းများနှင့် ကျန်းမာရေးစောင့်ရှောက်မှုတို့ပါဝင်ကြောင်း iBusiness မှ စီစဉ်ကျင်းပသည့် “Thailand Future Signal 2026” နှီးနှောဖလှယ်ပွဲတွင် ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီး Ekniti Nitithanprapas က ပြောကြားခဲ့သည်။
အပြုသဘောဆောင်သော FDI အလားအလာသည် ထိုင်းနိုင်ငံ၏ စီးပွား ရေးကို ယခုနှစ်နှင့် လာမည့်နှစ်တွင် ပံ့ပိုးပေးမည့် ဒုတိယသော့ချက်ဖြစ် ကြောင်း၊ ပထမဆုံးမောင်းနှင်အားမှာ အစိုးရ၏စီးပွားရေးနှိုးဆွမှုအစီအမံများ အထူးသဖြင့် ယခုနှစ်စတုတ္ထသုံးလပတ်တွင် GDP တိုးတက်မှုကို မြှင့်တင်ရန်မျှော်လင့်ထားသည့် "Khon La Khrueng Plus" ပူးတွဲငွေပေးချေမှုအစီအစဉ်ဖြစ်ကြောင်း၊အစောပိုင်းခန့်မှန်းချက်များအရ စတုတ္ထ သုံးလပတ် GDP တိုးတက်မှုနှုန်းသည် တတိယသုံးလပတ်တွင် တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၁.၇ % မှ ၀.၃ % သို့ ကျဆင်းသွားဖွယ်ရှိကြောင်း၊ BoI မှ အတည်ပြုထားသော စီမံကိန်းများသည် မစတင်သေးဘဲ တန်ဖိုးဘတ်ငွေ ၄၇၀ ဘီလီယံအထိရှိပါကြောင်း၊ Fast Pass စနစ်ကို အသုံးပြုခြင်းဖြင့် ဆိုင်းငံ့ထားသောရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကို ဖွင့်ရမည်ဖြစ်ကြောင်း ဝန်ကြီးက ဖြည့်စွက်ပြောကြားခဲ့သည်။
လက်ရှိတွင် နိုင်ငံအတွင်း ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကို အဟန့်အတားဖြစ်စေသည့် ဥပဒေများကို ပြင်ဆင်ရန်လုပ်ဆောင်နေကြောင်း၊ အစိုးရ၏ ကန့်သတ်ဘတ်ဂျက်အောက်တွင် Thailand Infrastructure Fund ကဲ့သို့သော တူရိယာများမှတစ်ဆင့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကို မြှင့်တင်မည်ဖြစ်ကြောင်း၊ အစိုးရသည် ရန်ပုံငွေ၏ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုယူနစ်များကို အရန်ထားရှိရန် သန့်ရှင်းသော စွမ်းအင်ကဲ့သို့သော ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပရောဂျက်များ၏ အနာဂတ်၀င်ငွေလမ်းကြောင်းများကို အသုံးပြုကာ ရန်ပုံငွေ၏ အရင်း အနှီးကို နောက်ဆက်တွဲစီမံကိန်းများတွင် ပြန်လည်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံနိုင်စေမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ လက်ရှိအစိုးရ၏ ရေတိုမူဝါဒတွင် မဏ္ဍိုင်(၅)ခုနှင့် အခြေခံအုတ်မြစ်တစ်ခုပါဝင်ရာ ယင်းမဏ္ဍိုင်(၅)ခုမှာ (၁) Khon La Khru-eng Plus နှင့် ခရီးသွားလုပ်ငန်းစီမံချက်များအတွက် အခွန်ပြန်အမ်းခြင်းကဲ့သို့သော အစီအစဉ်များမှတစ်ဆင့် စီးပွားရေးပြန်လည် ထူထောင်ရေး၊ (၂)ချေးယူသူတစ်ဦးလျှင် စုစုပေါင်းဘတ်ငွေ ၄.၇ ဘီလီယံအထိ သေးငယ်သောကြွေးမြီများကို နိုင်ငံပိုင် ပိုင်ဆိုင်မှုစီမံခန့်ခွဲရေးကုမ္ပဏီသို့ လွှဲပြောင်းခြင်းဖြင့် အိမ်ထောင်စုကြွေးမြီဖြေရှင်းခြင်း၊ (၃) အစိုးရထီရုံးမှ လာမည့်အငြိမ်းစားထီလက်မှတ်နှင့် လက်ရှိအငြိမ်းစားအပြန်အလှန်ရန်ပုံငွေနှင့် Super Savings Fund အစီအစဉ်များကို အစားထိုးရန်အတွက် အခွန်နုတ်ယူနိုင်သော ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုများကို ခွင့်ပြုပေးသည့် တစ်ဦးချင်းငွေစုငွေစာရင်းများဖန်တီးခြင်းကဲ့သို့သော အငြိမ်းစားယူငွေများကို တွန်းအားပေးခြင်း၊ (၄)နိုင်ငံတော်မှ အလား အလာကဏ္ဍအလိုက် အသေးစားအလတ်စားငွေဖြစ်လွယ်မှုကို ချေးငွေအာမခံပေးခြင်းဖြင့် ပံ့ပိုးကူညီခြင်းနှင့် (၅)အနာဂတ်အတွက် ရင်းနှီး မြှုပ်နှံမှုအဖြစ် ဤမဏ္ဍိုင်များ၏ တစ်ခုတည်းသော အခြေခံအုတ်မြစ်မှာ ချေးငွေအဆင့်သတ်မှတ်ပေးသည့် အေဂျင်စီများကြားတွင် စိုးရိမ်စရာဖြစ်ခဲ့သည့် ဘဏ္ဍာရေးစည်းကမ်းဖြစ်ပြီး၊ ထိုင်းနိုင်ငံ၏အလားအလာကို "တည်ငြိမ်" နေသည့်ပုံစံမှ "အနုတ်လက္ခဏာ"သို့ ပြောင်းလဲသွားစေနိုင်ကြောင်း သိရှိရပါသည်။
လက်ရှိဘဏ္ဍာငွေခွဲဝေသုံးစွဲမှုနှင့် စိုက်ပျိုးရေးသမဝါယမဘဏ်ထံ အကြွေးပြန်ဆပ်ရန် ဘဏ္ဍာရေးဆိုင်ရာတာဝန်ယူမှုကို ထိန်းသိမ်းရန် အစိုးရအနေဖြင့် ယင်းကိစ္စရပ်တွင် သတိထားဆောင်ရွက်နေကြောင်း Mr. Ekniti က အလေးပေးပြောကြားခဲ့ပါသည်။
Source: www.bangkokpost.com
(သီတာဝင်း၊ စီးပွားရေးသံမှူး၊ ဗန်ကောက်မြို့)